Pravilo 3 obuhvata tri suštinska elementa svih golferskih takmičenja: igranje meč-pleja ili strouk-igre,pojedinačno igranje ili sa partnerom kao deo strane, i bodovanje ili u obliku bruto rezultata (bez primene hendikep udaraca) ili u obliku neto rezulata (primenjuju se hendikep udarci).
3.1a Oblik igre: meč-plej ili strouk-igra
(1) Meč-plej ili regularna strouk-igra.
Ove igre su veoma različite po obliku:
Većina pravila se odnosi na oba oblika igre, ali se neka pravila primenjuju samo na jedan ili na drugi oblik igre.
Pogledajte Postupke Takmičarske komisije u delu 6C (razmatranja za Takmičarsku komisiju ako ona vodi takmičenje u kome se kombinuju dva oblika igre u jednom krugu).
(2) Drugi oblici strouk-igre.
Pravilo 21 obuhvata druge oblike strouk-igre (stejblford, igra maksimalnog rezultata i igra par/bogi) u kojima se koriste drugačiji načini beleženja rezultata. Pravila 1–20 primenjuju se na ove oblike igre onako kako ih propisuje Pravilo 21.
3.1b Kako se igrači takmiče: igraju kao pojedinci ili kao partneri
Golf igraju ili igrači pojedinci, takmičeći se za sebe, ili partneri, takmičeći se zajedno za stranu. Iako se pravila 1–20 usredsređuju na igru pojedinaca, ona se takođe primenjuju i:
3.1c Kako igrači beleže rezultate: bruto rezultati i neto rezultati
(1) Takmičenja na osnovu samo broja udaraca.
U takmičenjima na osnovu samo broja udaraca:
(2) Hendikep takmičenja.
U hendikep takmičenjima:
Na meč-plej se odnose posebna pravila (naročito o predajama i o davanju informacija o broju izvedenih udaraca) jer igrač i protivnik: se takmiče pojedinačno jedan protiv drugog na svakoj rupi;mogu videti jedan drugog tokom igre i mogu zaštititi sopstvene interese.
3.2a Rezultati na rupi i u meču
(1) Pobeda na rupi.
Igrač pobeđuje na rupi kada:
Ako je potrebno da protivnikova loptica u kretanju upadne u rupu da bi rezultat na rupi bio nerešen, a desi se da bilo koja osoba lopticu namerno preusmeri ili zaustavi u trenutku kada više ne postoje bilo kakve opravdane šanse da loptica može upasti u rupu (kao kada se loptica otkotrljala iza rupe i neće se kotrljati nazad), rezultat na rupi je odlučen i igrač pobeđuje na rupi (pogledajte Pravilo 11.2a, Izuzetak).
(2) Nerešen rezultat na rupi.
Na rupi je ostvaren nerešen rezultat (rupa je „podeljena”):
(3) Pobeda u meču.
Igrač pobeđuje u meču:
(4) Produžavanje meča u kome je postignut nerešen rezultat.
Ako je rezultat u meču nerešen posle poslednje rupe:
Ali u uslovima takmičenja može biti određeno da će meč biti završen nerešenim rezultatom umesto da se produžava.
(5) Kada je rezultat konačan.
Rezultat meča postaje konačan na način koji određuje Takmičarska komisija (što treba da je određeno u Uslovima takmičenja), na primer:
Pogledajte Postupke Takmičarske komisije u delu 5A(7) (preporuke o tome kako rezultat meča postaje konačan).
3.2b Predaje
(1) Igrač može predati udarac, rupu ili meč.
Igrač može predati protivniku sledeći udarac, rupu ili meč:
(2) Kako se vrše predaje.
Predaja se obavlja samo jasnim saopštavanjem:
Predaja je konačna i ne može se menjati ili povući.
3.2c Primena hendikepa u hendikep meču
(1) Objavljivanje hendikepa.
Igrač i protivnik treba da saopšte pre meča jedan drugom svoje hendikepe.
Ako igrač prijavi pogrešan hendikep pre ili tokom meča i ne ispravi grešku pre nego što protivnik izvede svoj sledeći udarac a:
(2) Rupe na kojima se primenjuju hendikep udarci.
Svaki igrač je odgovoran za to da zna rupe na kojima dodeljuje ili stiče hendikep udarce na osnovu rasporeda indeksa udaraca koji određuje Takmičarska komisija (a koji se obično nalazi na skor-karti).
Ako igrač pogrešno primeni hendikep udarce na rupi, ostaje prihvaćeni rezultat na rupi, sem ukoliko igrači ne isprave grešku na vreme (pogledajte Pravilo 3.2d[3]).
3.2d Dužnosti igrača i protivnika
(1) Saopštavanje broja udaraca.
Bilo kada tokom igre ili po završetku igre na rupi, protivnik može pitati igrača za broj udaraca (izvedenih udaraca i kaznenih udaraca) koje igrač ima na toj rupi.
Ovo dozvoljava protivniku da odluči kako da igra sledeći udarac i na preostalom delu rupe ili da potvrdi rezultat na upravo završenoj rupi.
Kada je upitan za broj udaraca, ili kada daje tu informaciju a da nije tražena od njega:
Igrač dobija opštu kaznu (gubitak rupe) ako protivniku saopšti pogrešan broj udaraca, izuzev ukoliko blagovremeno ne ispravi tu grešku.
Izuzetak – Nema kazne ako nema uticaja na rezultat igre na rupi. Ako igrač saopšti pogrešan broj izvedenih udaraca pošto je završena igra na rupi, a to ne utiče na saznanje protivnika o tome da li je u igri na rupi pobedio, izgubio ili igrao nerešeno, ne primenjuje se kazna.
(2) Saopštavanje protivniku informacije o kazni.
Kada igrač dobije kaznu:
Ako igrač propusti da učini navedeno i ne ispravi tu grešku pre nego što protivnik izvede sledeći udarac i izvrši neku sličnu akciju (kao što je predaja igraču sledećeg udarca ili igre na rupi), igrač se kažnjava opštom kaznom (gubitak igre na rupi).
Izuzetak – Nema kazne ako je protivnik znao za kaznu igrača. Ako je protivnik znao da je igrač dobio kaznu, kao u situaciji u kojoj vidi da je igrač očigledno uzeo olakšicu sa kaznom, igrač ne dobija kaznu za propust da saopšti protivniku činjenicu o kazni.
(3) Znanje rezultata u meču.
Od igrača se očekuje da znaju rezultat u meču – to jest, da li jedan od njih ima bolji rezultat na izvesnom broju rupa (engl. holes up) ili je rezultat nerešen (kaže se i „izjednačen” [engl. all square]).
Ako se igrači greškom usaglase o pogrešnom rezultatu u meču:
Izuzetak – Kada igrač na vreme zahteva odlučivanje. Ako igrač na vreme podnese zahtev za odlučivanje (pogledajte Pravilo 20.1b), i ustanovi se da je protivnik ili (1) saopštio pogrešan broj izvedenih udaraca ili (2) propustio da kaže igraču da je dobio kaznu, pogrešan rezultat meča mora se ispraviti.
(4) Zaštita sopstvenih prava i interesa.
Igrač u meču treba da štiti svoja prava i interese u skladu sa pravilima:
Strouk-igra ima specifična pravila (naročito u vezi sa skor-kartom i sa završavanjem igre na rupi ubacivanjem u rupu) jer:
Posle kruga, igrač i zapisničar (osoba koja beleži rezultate igrača) moraju potvrditi da je rezultat igrača na svakoj rupi ispravan i igrač mora vratiti skor-kartu Takmičarskoj komisiji.
3.3a Pobednik u strouk-igri
Igrač koji završi sve krugove sa najmanje ukupnih udaraca (što obuhvata izvedene udarce i kaznene udarce) jeste pobednik.
U hendikep takmičenju, ovo znači najmanje ukupnih neto udaraca.
Pogledajte Postupke Takmičarske komisije u delu 5A(6) (u uslovima takmičenja treba da je rečeno kako će se postupati u slučaju nerešenog rezultata).
3.3b Bodovanje u strouk-igri
Igračev rezultat na njegovu skor-kartu upisuje zapisničar, osoba koju je odredila Takmičarska komisija ili ju je igrač izabrao na način koji je odobrila Takmičarska komisija.
Igrač mora koristiti usluge istog zapisničara tokom čitavog kruga, sem u slučaju kada Takmičarska komisija odobri promenu pre nego što do promene dođe ili posle toga.
(1) Dužnost zapisničara pri upisivanju u skor-kartu i pri potvrđivanju rezulata igre na rupama.
Posle završetka igre na svakoj rupi tokom kruga, zapisničar treba da utvrdi sa igračem broj udaraca na toj rupi ( uključujući izvedene udarce i kaznene udarce) i da upiše bruto rezultat u skor-kartu.
Kada se završi igranje kruga:
(2) Dužnost igrača: proveriti rezultate sa rupa i vratiti skor-kartu.
Tokom kruga igrač treba da vodi računa o svom rezultatu na svakoj rupi.
Kada se igra u krugu završi igrač:
Ako igrač prekrši bilo koji od ovih zahteva iz Pravila 3.3b, on se diskvalifikuje.
Izuzetak – Nema kazne kada prekršaj nastupi zato što je zapisničar propustio da izvrši svoje dužnosti. Nema kazne ako Takmičarska komisija ustanovi da je takmičar prekršio Pravilo 3.3b(2) zato što je zapisničar propustio da obavi svoje dužnosti (na primer, zapisničar se udaljio sa igračevom skor-kartom ili bez potvrđivanja skor-karte), ako na to igrač nije mogao uticati.
Pogledajte Postupke takmičarske komisije u delu 5A(5) (preporuke o tome kako se definiše kada je skor-karta vraćena).
(3) Pogrešan rezultat na rupi.
Ako igrač vraća skor-kartu sa pogrešnim rezultatom za bilo koju rupu:
Izuzetak – Greška koja se sastoji u tome što nije uključena kazna za koju se ne zna: Ako je jedan rezultat ili je više rezultata igrača za rupu niže od stvarnih rezultata jer nisu uključili jedan kazneni udarac ili više kaznenih udaraca za koje igrač nije znao pre vraćanja skor-karte:
Ovaj izuzetak se ne primenjuje:
(4) Beleženje u hendikep takmičenju.
Igrač je dužan da vodi računa o tome da je njegov hendikep prikazan na skor-karti. Ako igrač vrati skor-kartu bez tačnog hendikepa:
(5) Igrač nije dužan da dodaje broj udaraca ili da primenjuje hendikep.
Dužnost je Takmičarske komisije da sabere igračeve rezultate sa rupa, i da u hendikep takmičenjima primeni hendikep udarce igrača.
Ako igrač vrati skor-kartu na kojoj je napravljena greška u sabiranju rezultata ili u primeni hendikep udaraca, za to nema kazne.
3.3c Propust da se loptica ubaci u rupu
Igrač mora ubaciti lopticu u rupu na svakoj rupi u krugu. Ako igrač ne ubaci lopticu u rupu na bilo kojoj rupi:
Pogledajte pravila 21.1, 21.2 i 21.3 (Pravila za druge oblike strouk-igre [stejblford, igra maksimalnog rezultata i par/bogi] u kojima je bodovanje drugačije, a igrač se ne diskvalifikuje ako ne ubaci lopticu u rupu).